reede, 5. märts 2010

Kui otsid tööd, siis investeeri aega küsimustele vastuste otsimiseks

Töö leidmine eeldab 90% uurimistööd ja loomingulisus algab siin mitte probleemi lahendamisest vaid probleemi leidmisest. Alusta vastuse otsimisest küsimusele:
Mis on see töö, mis vajab tegemist ja mida ainult mina saan teha?
Vastuse leidmiseks alusta tagumisest poolest.
Kui iganes halb on ka olukord, siis üks on kindel. Igaüks meist on ainulaadne terves universumis, pole kedagi teist, kes oleks täpselt kellegi sarnane. Samasugust kombinatsiooni tugevustest, kogemustest, annetest ja nupukusest ei ole ja ei saa olema kellelgi teisel.
Ikka ja jälle tuleks enda sees urgitsemise juurde tagasi pöörduda. Mõtle kolme teema üle:

1. ANDED. Anded on kui sõrmejälg. Pole kahte ühesugust.

a. Missugused ainulaadsed teadmised, anded ja oskused on mul pakkuda?

b. Mis on need asjad, mida teised inimesed paluvad mul teha sellepärast, et mina saan nendega hästi  hakkama?

c. Kui keegi küsiks mu sõbralt, endiselt kolleegilt või ülemuselt, mis anded mul on, siis mida nad vastaksid?

2. KIRG

a. Missugused tööga seotud võimalused erutavad mind eriti?

b. Mis annab mulle energiat?

c. Mida ma armastan teha vabal ajal?

d. Mis mind lapsena paelus?

e. Mida ma armastan lugeda?

f. Missugune tööga seotud projekt on mind eriti paelunud?

3. SÜDAMETUNNISTUS

Mille eest ma tegelikult oma töökohal vastutada tahan?


Covey ütleb, et enamus inimesi otsib tööd püssiga, selle asemel, et olla kütust otsiv rakett.
Inimesed kirjutavad CV-sid ja motivatsioonikirju, aga võiksid selle asemel kirjutada panusest, mida tahavad anda.
Need, kes ehitavad endale karjääri, investeerivad aega, et selgitada välja ja defineerida, mis on see panus mida nad tahavad anda. Seejärel planeerivad, kuidas seda teha ja siis viivad selle täide.
Järgmisel nädalal kirjutan edasi sellest kuidas hakata otsima tööd, mis vajab tegemist.
Silva

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar