pühapäev, 14. märts 2010

Rahvasuu räägib, et riik tahaks oma rahvast hoolida, aga töötud on jalus

Alustuseks mõned mõtteviisid.  Mis oleks, kui muudad punased siniseks. Hoiatan, see nõuab aja planeerimist maha istumiseks ja järele mõtlemiseks.

"Keegi ei võta mind tööle. Firmad ainult vallandavad, mitte ei võta tööle"
"Ettevõtetel on rohkem probleeme ja väljakutseid kui iialgi varem. Võimalused probleemide lahendajaks saamisel on lõputud!"

"Tuhanded inimesed võitlevad väikese arvu töökohtade eest. Mul pole ei tutvusi ega sidemeid - pole ju võimalust!"
" Oma tugevused ja varjatud võimed võimaldavad mul luua ise endale huvitava ja rahuldust pakkuva karjääri. Keegi teine ei oska teha seda mida oskan mina!"

" Ainult mõttetud ja ebameeldivad tööd on saadaval. Pean nendega leppima!"
" Kui ma ei leia tööd, mis mulle pakub pinget, siis loon selle ise endale!"

Tegelikkuses pole väljavaated olnud kunagi suuremad kui praegu. Praegune lagunev, langev ja haihtuv majandus pakub võimalusi, millest keegi varem unistadagi ei osanud. Seda ei väida mina, vaid hoopis targemad inimesed. Miks mitte uskuda seda? Kaotada pole ju midagi. Muidugi mõtteviiside - paradigmade muutmine nõuab jälle aja planeerimist ja investeerimist selle harjutamiseks.
On kaks mõtteviisi, mille muutmiseks tasuks aega investeerida.
Esiteks, olla vabatahtlik, mitte lihtsalt töötaja. Muuseas, vabatahtlikku ei saa ju keegi kunagi vallandada! Töö on midagi, mida ma teen raha pärast. Vahatahtlikkus on midagi, mida ma teen sellepärast, et usun sellesse, et näen selles mõtet. Seal, kus töötajal on töökirjeldus on vabatahtlikul põhjus. Töökirjeldus on väline sund, põhjus on sisemine sund. Kumb on tugevam? vahe suurepärase ja keskpärase karjääri vahel ongi selles, et leida põhjus, miks saab teha seda ka vabatahtlikult.


Teiseks, olla lahendus, mitte probleem. Praegust ajajärku nimetatakse teadmusajastuks (knowledge age). Saa siis ka tegelikkuses teadmustöötajaks! Mida vajab see firma, kuhu ma tööle tahaks minna? Mis probleemid ta ees seisavad? Pole liialdus, et 90% aega töö saamise protsessis kulub uurimistööle. Seega planeeri oma aeg uurimistöödeks! Ja hakka pihta! Otsi, uuri, loe, analüüsi kõike, mida kätte saad selle ettevõtte kohta: finantsnäitajaid, turuosa, tooteid - teenuseid, kes on konkurendid ja kuidas ta neist eritub, millised on ta mured, probleemid, plaanid jne. Mõtle ka selle peale, mis mõtted ei lase ta juhtidel öösel rahulikult magada?


Ehk lühidalt öeldes, MIS ON SEE TÖÖ, MIS NEIL ON VAJA ÄRA TEHA JA MIDA MINA TAHAN TEHA?
Kui palju aega sa siiani oled seda laadi töösse oled panustanud? Kas üldse oled? Tegelikult ka?
Enamus inimesi otsib tööd püssiga, selle asemel, et olla kütust otsiv rakett.
Järgmisel nädalal jätkame, aga kui Sul on kiirem, siis kirjuta mulle!


Silva

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar