teisipäev, 30. november 2010

Kui palju sa kiirgad?

Netis kolades sattusin ühele Gallupi testile, mis mõõdab, kui positiivselt me mõjume meid ümbritsevatele inimestele. Vastused tuli anda 5-palli süsteemis: 5 on väga hea tulemus, 1 vilets.

1. Ma aitasin kedagi viimase 24 tunni jooksul.

2. Ma olen väga viisakas inimene.

3. Mulle meeldib olla positiivsete inimestega koos.

4. Ma kiitsin kedagi viimase 24 tunni jooksul.

5. Mul on oma nõks, kuidas teha teistel tuju heaks.

6. Ma suudan palju rohkem korda saata, kui mu ümber on positiivsed inimesed.

7. Olen viimase 24 tunni jooksul öelnud kellelegi, et hoolin temast.

8. Mulle meeldib igal pool, kus ma käin, inimestega tutvuda.

9. Kui mind kiidetakse, siis tekib mul tahtmine ka teisi kiita.

10. Eelmisel nädalal ma kuulasin inimest, kes rääkis mulle oma eesmärkidest ja suurtest plaanidest.

11. Ma suudan ka kurvad inimesed ajada naerma.

12. Ma kõnetan kõiki oma kaastöötajaid just selle nimega, mis neile meeldib.

13. Ma panen alati tähele, kui mu kolleegid teevad midagi suurepäraselt.

14. Ma naeratan alati, kui kohtan kedagi.

15. Ma tunnen end hästi, kui tunnustan kedagi hea käitumise eest.



Test nagu test ikka. Mõtlema pani, et nii palju küsimusi, aga alles siis, kui kõike seda teed praktiliselt 5-peale, mõjud sa teistele positiivsena. Tüüpiline eestlane ei hakkagi kiirgama, heal juhul ainult helendab pisut, kuigi hea inimene on sellegipoolest.

Kuid kiirgus kulub praegusel pimedal ja lumisel ajal marjaks ära, eriti võiks volüümi juurde keerata punktide 1, 2, 5, 11 osas. Lausa karjuvalt vajavad positiivset fooni kõik need, kellele igapäevane labidaga vehkimine õues ja tänaval ning parkimiskohta sisse – välja kaevamine on emigreerumise mõtted pähe toonud. Omal ajal tegi kuulsa Maslow murelikuks haamer ja naeltena koheldud inimesed. Kas ei või sama juhtuda lumelabidaga? Kui ikka pea poole aastast on su põhitööriist lumelabidas, äkki hakkad end ümbritsevaid inimesi ka lumeks pidama?
Lume ärakoristamine on kallis, väitis linnaametnik. Katsume siis positiivsusega, see ei maksa ju midagi!
Silva

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar