reede, 29. jaanuar 2010

Kuidas ma näen oma aega?

• Kas ma arvan, et võiksin rohkem teha kui teen?

• Mis tekitab suuremat pinget, töö või kodu või hoopis see, et nad on konfliktis? Kas on mingi eriline töö või midagi erilist kodus, mis tekitab pinget?

• Kas ootan suuremaid tulemusi samade jõupingutustega?

• Kas minu ootused aja suhtes on reaalsed ja realistlikud?



Pinged on ootuste funktsioon. Kui meie ootused rajanevad illusioonil või soovunelmatel, ja nad ei arvesta meie enda või situatsiooni realiteetidega, tekitab see pettumust ja pingeid. Kui tahan alandada pinget, siis on kaks võimalust – kas teen kiiremini ja paremini või revideerin ootusi - või teen mõlemat.

Aga kõigepealt revideeri oma ootusi, sest puhaskasum sellest tööst oleks vastus küsimusele, kas ma kasutan endale antud aega kõige targemal viisil.

Kujuta ette, et oled kärbes seinal, kes lihtsalt vaatab kuidas sinu päevad mööduvad, kontoris ja kodus. Ta ei kuule su sõnu ega mõista su mõtteid, ta ainult näeb sinu tegevusi. Mis kärbse arvates on sulle elus esmatähtis?



Kas ma olen realist? Kas ma ootan endalt liiga palju või, vastupidi, ootan liiga vähe? Kuidas ma tean, mida ma võin endalt oodata? Tahaks uut töökohta, aga nad küsivad diplomit. Tahaks diplomit saada, aga õppejõud on mu näogi unustanud. Tahaks Mont Everestile ronida, aga trepistki ei viitsi käia? Kas julgen enda sisse ausalt vaadata? Kust minu soovid tulevad? On need unelmad, millega keskkond mind võrgutab, või olen investeerinud aega ja sügavalt enda sisse vaadanud, selgeks mõelnud, mis mulle tõesti tähtis on ja siis selle täideviimisele keskendunud ja oma energia suunanud.

Samal teemel jätkame järgmisel nädalal!
Silva








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar