reede, 19. veebruar 2010

Suurem sisemine rahu ja tasakaal on efektiivse ajajuhtimise tulemus

Eelmisel nädalal sai alustatud  olulisima teemaga efektiivses aja kasutamises. Miks üldse oma kallist aega nn ajajuhtimise peale üldse raisata? Jah, me võime käia koolitustel, õppida kasutama kõiki mänguasju ja programme oma ülesannete üles kirjutamiseks ja projektide juhtimiseks. Kas nad annavad mulle tulemuse, mida ootan ? Kas nad annavad mulle suurema sisemise rahu ja tasakaalu? Äkki nad aitavad küll redelist üles ronida, aga üleval avastan, et redel toetub vastu valet seina?
Jätkan sealt, kus eelmisel nädalal pooleli jäi.
Kui rollid kirjas, siis tee mõttes järgmine harjutus. Kirjuta iga rolli juurde ühe inimese nimi, kellega sa pidevalt selles rollis suhtled. Näiteks oma juhirollis ainult ühe kollegi või alluva nimi. Asjale lisab vürtsi, kui valid võtmeisikuks kellegi, kellega nn keemia ei klapi. Lapsevanema rollis tee seda iga lapsega eraldi. Üks inimene korraga sellepärast, et tegelikud suhtlemisaktid toimuvad üks ühele. Nüüd kujuta ette, et sa täidad seda rolli suurepäraselt, võib-olla küll mitte veel praegu, aga millalgi tulevikus, näiteks 3 aasta pärast. Niisiis, sa oled suurepärane isa või ema, spetsialist, sõber, juht, klienditeenindaja, raamatupidaja või õpetaja ning suurepärane mina ise. Nüüd mõtle, mida sa tahad, et see võtmeisik sinu kohta ütleks, kui sa tõesti oled selles rollis suurepärane. Ära unusta ka ennast – mida sa enda kohta siis ütleksid. Pane see mõte kirja lühidalt, aga võimalikult täpselt.
Tulemus võib olla üsna üllatav. Mõni avastab, et kõik ongi juba suurepärane ja ta ongi juba niisugune või peaaegu niisugune, nagu ta olla tahab. Kui vastus ei tule aga päris see, siis võta see lause oma pikemaajalise eesmärgi sõnaliseks väljenduseks. Kindlasti väärib see planeerimist. Mida on vaja selleks teha, osata, harjutada, õppida, kuidas käituda, et ma enda kohta saan nii ütelda.
Näiteks, kui iseenda rollis iseenda kohta ütlen, et tahangi olla nii hea inimene, nagu arvab mind olevat minu koer, siis mida ma peaksin selleks tegema ja oskama jne, et ma võin hõigata "Tehtud!"

Järgmisel nädalal jätkan teemal, kuidas oma eesmärke ellu viia!
Ilusat sünnipäeva nädalat!
Silva

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar