kolmapäev, 24. veebruar 2010

Ajajuhtimine tööotsijale - millest alustada? Tööotsija paradigmad ehk mõtteviisid.

Edukas ajajuhtimine, neile kel on töökoht alles ja neile, kes on töö kaotanud tunduvad olema küll täiesti erinevad asjad.  Efektiivsuse ja tasakaalu mõtteviisi võtmes, põhinevad nad samadel põhimõtetel. Ikka kõigepealt kompass ja siis kell, ehk esmalt peab olema mõtteviis  õige ja alles siis tegevused, mida teha ja kuidas neid järjestada. Seega kõik selle blogi eelnevad sissekanded kehtivad ka tööotsijale.
Aga kõik see nõuab "ajajuhtimist" ehk aja investeerimist enese sisse vaatamiseks, enese sees urgitsemiseks ja oma "leidude" seedimist. Ja ma olen nõus, et see on tihti väga ebameeldiv. Eriti raske on see siis, kui elu ei lähe mitte nii nagu tahaks, kuigi samal ajal on see õige põhjus, miks seda teha. Kaotada pole midagi, keegi niikuinii ei maksa palka selle aja eest, mis mul selleks kulub! Aga valik on alati sinu ja sa võid alati valida ka mõne muu tee. Näiteks, õnnetu olemise ja lootmise, et keegi teine leiab või loob sulle töö. Aga selleks peab praegu ikka tõesti suur optimist olema? 
Oma eelmises sissekandes ma kirjutasin rollidest ehk vastutustest ja kohustustest, mis on mul täita. See harjutus, mille ma soovitasin teha on üks võimsamaid enesemotivaatoreid. Kui sul vähegi on aega, siis tee see läbi iseenda rolli kohta. Tuleb välja, mis tuleb, aga sa oled esimese teadliku sammu astunud!
Tänase sõnumi juurde tagasi.
Alusta aja investeerimist oma paradigmade ehk mõtteviiside revideerimisse. (Vaata ka jaanuari sissekannet, Kuidas ma näen oma aega?)
Siililegi on selge, et tööandja ei otsi uut töötajat lihtsalt otsimise pärast, vaid selleks, et täita oma vajadusi, lahendada oma probleeme.  
Seega esimene paradigma mille muutmisele peaksid keskenduma on tööotsija paradigma:

Tööotsija. Ma olen tööotsija, võta mind tööle, sest vajan tööd. Siin on mu CV.
Efektiivne paradigma on panustaja paradigma.
Panustaja. Ma olen lahenduse pakkuja. Kuna sul (tööandjal), on oluline vajadus, siis mina pakun sulle oma tugevusi selle vajaduse täitmiseks. Siin on mu nägemus, kuidas sind aidata.

Kuidas  praktiliselt panustaja paradigmani jõuda? Millest alutada?
  1. Kujuta ette suurt ringi mille sees on kirjas kõik su probleemid. Kõik takistused, miks sa ei leia tööd, mida tahad või üleüldse mingitki tööd. See on sinu murede ring
  2. Nüüd kujuta ette, et suure ringi sees on ka üks pisike ring, kus on kirjas see, mida sa saad teha või kasvõi karvavõrra mõjutada, et leida töö. See on sinu mõjuulatusring.
  3. Võta suur paberileht, joonista need ringid ja kirjuta nad täis.
  4. Kui oled jõudnud mõjuulatusringini, siis esita endale veel mõned abistavad küsimused, vasta neile ja pane vastused kirja:
      • Kes on valmis mind aitama?
      • Kust leida teadmisi, et oma takistustega tegeleda?(raamatud, artiklid, neti aadressid, blogid jne)
Nüüd otsusta, et veedad iga päev vähemalt kolm tundi, et lugeda see materjal läbi, mida leidsid ja juba järgmiseks nädalaks on sinu mõjuulatusring kasvanud.

Järgmisel nädalal uued näpunäiteid. Kust ma neid võtan? Raamatutest ja omaenda kogemustest. Olen ka ise olnud töötu, kaua tööd otsinud ja palju eitavaid vastuseid saanud.

Silva

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar