kolmapäev, 21. aprill 2010

Kuhu mu aeg kaob?

On üsna tavaline, et ma tihti ei teagi millega ja kuidas ma tegelikult oma päevi surma poole saadan. Aeg on selline kaval ollus, mis lihtsalt libiseb käest ja mida vanemaks me saame, seda kiiremini.
Üks minu tuttav vanaproua ütles kord, et tema ei jõua ära imestada, kui kiiresti aeg lendab: läheb korraks teise tuppa ja kaks tundi ongi läinud! 
Väga tavaline on see, et me ei tea miks me üht või teist asja teeme, aga me ei tea ka kui palju aega see ühe-teise asja tegemine aega võtab. Arvame ja oletame selle kohta nii mõndagi, aga tavaliselt ei tahagi midagi konkreetselt ette võtta, et teada saada. Mul pole ju aega!
Kahjuks kehtib ka siin üks tavalisi elu paradokse: tõde, mis mulle ei meeldi, on vale. 
Aga mõõda ära. Mõõda kasvõi paar-kolm päeva ära. Kui sul pole selleks mingit programmi arvutis, siis tee seda lihtsalt paberi ja pliiatsiga. Pane kirja kõik oma tegevused-toimetamised, mis võtsid rohkem kui 5 minutit aega. Jäta sääsed veel seekord kõrvale. Esita endale järgmised küsimused:
  • Mida ma tegin ja miks?
  • Kui palju see aega võttis?
  • Planeeritud tegevuse puhul pane ka see kirja, kui palju tegelikult aega läks. 
Mis kasu ma sellest saan?  
Kasu on see, et ma näen ka must-valgel kuhu mu päevad kaovad.  
Kasu on see, et ma näen kui kiiresti-aeglaselt ma tegelikult toimetan. Tavaliselt me usume, et teeme asju kiiremini - ja seda kordades. 
Eriline kasu on MIKS küsimuse esitamisest. Miks ma seda teen, kas see oli ka oluline asi või ainult pakiline või koguni pakiline aga ebaoluline. 
Kasu on see, et üks kõige rumalam tegevus on teha päevast päeva samu asju, lootes saada teistsuguseid tulemusi.
Kasu on ka see, et annab selguse, kas mul üldse jätkub ajaressurssi oma eesmärkide saavutamiseks ja kui ma tahan, et jätkuks, siis mille arvelt.
Väidan, et see üleskirjutamine võtab max 15 minutit, kui teed seda 4-5 korda päeva jooksul, paari-kolmetunniste vahedega.
15 minutit on umbes1% ööpäevast.
Investeerida 1%, et saada teada, mis ülejäänud 99% on, nii lihtne see ongi. Järgmisel korral jätkan takistuste teemal.
Seniks pilvede hajumist meis endis ja mujal!
Silva

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar