…on väidetavalt öelnud Henry Ford.
Nii irooniliselt kui see ka ei kõla on meie enda valik: kas olla õnnelik või õnnetu. Mõte, et probleem on kusagil väljaspool mind, ongi see tegelik probleem, lisab juurde Stephen R. Covey.
Tööandja uksest sisse saamisel omab kindlasti eeliseid:
• Väga hea haridus
• Tutvused
• Välimus
Kahjuks pole neist alati kasu pikaajaliste positiivsete tulemuste saamiseks. Siis sõltuvad eelised juba hoopis rohkem nende mõtteviiside omandamisest, millest oli juttu eelmistes kirjades, sest miski ei loo suuremaid eeliseid tööandja ees.
Kahjuks, on see raske. Aga tasuta lõunaid pole. Igaüks meist oskab alati leida põhjuse, miks edasi lükata või mitte teha raskeid asju. Selle taga on tavaliselt hirm, et mina ei saa hakkama. Kahjuks ei saa eneseusu puudumist asendada tuntud aseained, mille hulka kuuluvad uimastavad, hullutavad, joovastavad, paksukstegevad ja mis tõsi küll lühiajaliselt lisavad nii julgust kui eneseusku.
Seega tuleme tagasi sinna, kus eelmisel korral lõpetasin.
Töö leidmine on aja investeerimine uuringutesse.
Peale seda kui oled endale selgeks teinud, milliste väljakutsete ees su eelistuste firma seisab, esitle end neile kui lahenduste pakkujat. Ära mine lihtsalt tööintervjuule, vaid mine vajaduste-võimaluste esitlusele.
Kirjelda vajadusi, mis neil on ja räägi kuidas sina saad aidata neid
Selgita võimalusi, mis neil seoses sinu palkamisega avanevad ehk kuidas on elu sinuga ja kuidas ilma sinuta. Isegi kui sa kõiges ei pane kümnesse ja murrad sisse „lahtisest uksest“, annab selline esitlus nii mõndagi sinu kohta teada. Nt seda, et sa mitte ei oota kuni sulle öeldakse, vaid haarad ise asjal sarvist ja paned asjad toimima. Ja need on 21. sajandi kõige olulisemad omadused, mida tööandjad otsivad.
Aga ära midagi tee lihtsalt efekti pärast. Keskendu vajadustele- võimalustele ja jää realistiks iseenda rolli juures lahenduse käigus. Kavatsuste siirus kasvatab usaldusväärsust ning su aktsiad kerkivad märkimisväärselt. On ju usaldusväärsus on 21. sajandi valuuta, mida ei devalveeri ükski majanduskriis ja mida vajab iga firma ja firmajuht.
Kuidas oma aega selle tegevuse juures juhtida? Tulemuse saame kui investeerime oma aja kolmele tegevusele:
• eesmärgi määratlemine
• tegevuskava kokkupanemine
• keskendumine kolmele kõige olulisemale tegevusele korraga.
Miks just kolmele tegevusele, sellest tuleb juttu järgmises kirjas.
Muuseas, kõige rohkem nõuab aega endale selge, reaalse ja motiveeriva eesmärgi määratlemine. Antud juhul, läbi mõelda, mis alal ma tahan endale karjääri ehitada ja kus seda teha. Enne kui see ei ole selge ei tasu aega muudele tegevustele raisata. Lihtsalt puusalt tulistada ja võimalikult paljudele oma CV saata pole mõtet.
Muidugi tööandjaid on ka erinevaid. Kui arvad, et nad on reeglina ülbed vereimejad, siis seda enam on vaja hakata mõtlema endale ise töö loomisest, sest iseendalt vereimemine pole pooltki nii valus.
Hiljuti oli Äripäevas fantastiline edulugu endale töö loomisest ja, oh imet, see leidis aset Eestis. Kuidas kartulikoorimisest sai alguse pere toitlustusäri, mis aina laieneb ja laieneb.
Järgmise korrani!
Silva
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar